Translate

miercuri, 27 noiembrie 2019

Unitatea Militara (17)

...Cu "iubirea vietii mele" se pare ca am terminat-o. Nu mi-a mai scris de cateva saptamani...S-o fut ! Si pe ea si pe ma-sa..Acum, ca sunt dorit ca dracu' daca ma gandesc mai bine, ma-sa chiar era buna de plua..Bou am fost eu ca nu m-am bagat pe felie...Fica-sa cordoaica, masa musai ca era la fel, mai ales ca era divortata si probabil si dorita...Vise taica...vise  Am dat in schimb ( prin maica-mea ) de un fost coleg de liceu care face armata in Mangalia, la marina si cand n-am ce face mai corespondez cu el...
   Intr-o dimineata, "curierul" ( un soldat ce duce/ aduce zilnic corespondenta in si din oras si pe langa asta mai face si unele mici cumparaturi pentru noi - tigari, etc ) ma anunta ca trebuie sa ma prezint la raport, in biroul comandantului...Bai, te pomenesti ca ma transfera si pe mine la Galati...bat eu campii, visand precum calicul la izmene noi..
  Ma prezint la usa lui, imi iau boneta in mana si bat cuviincios la usa... Sunt poftit inauntru si cand intru, observ ( cu neplacere ) ca alaturi de maior se afla si "febletea" mea, capitanul Bounegru...
- Tovarase maior sunt soldatul........m-am prezentat la ordinele dumneavoastra si incremenesc in pozitia de drepti...
- Pe loc repaos soldat...Relax...Te-am chemat aici sa discutam ceva...
   Imi framant mintea incercand sa-mi aduc aminte cu ce l-oi fi deranjat pe "latraul" unitatii, pentru ca numai din pricina lui cred ca m-a chemat "tatuca" ( cum il alintau soldatii pe comandant ) la futut, in biroul lui...
- Mai copile, mi se adreseaza maiorul parinteste...Cat mi-am aruncat si eu ochii pe corespondenta, pentru ca, nu-i asa, asta face parte din fisa postului, vreau nu vreau si se uita semnificativ la Bounegru, care privea absent pe geam...nu am putut sa nu observ ca ai un scris foarte frumos si ordonat...
   Mare cacat...uite de ce tremuram eu..
- Fruntasul care completeaza zilnic registrul raportului companiei pleaca in concediu peste doua zile. Misiunea ta va fi sa-i ti locul pana la intoarcere...Ce zici, o sa te descurci ?
- Se poate...tatuca (era sa-i zic )... toarasu' maior !  Va raportez ca o sa ma achit exemplar de sarcina, dreg eu busuiocul raspunsului prea familiar, pe care "latrau" deja il sesizase...
- Bravo, bine, foarte bine..Atunci maine dimineata, dupa micul dejun, te prezinti la fruntasul Salavastru sa te instruiasca..
- Am inteles tovarasul maior !
- In regula...atunci -si da sa spuna liber la program - dar imediat se rasgandeste... Ia stai un pic, sa-ti mai arat ceva...
  Se duce la un rastel de harti si alege de acolo pe una dintre ele. O intinde pe masa si mi se adreseaza:
- Banuiesc ca nu trebuie sa-ti spun ce este aceasta - la naiba, ai liceul, nu ?
- Raportez ca aceea este o harta, tovarasul maior...o harta militara ( era o gioarsa ponosita care reprezenta un deal, cu niste cote, sageti rosii de atac si albastre de aparare... )
- Capitanul Bounegru, devine dintr-o data foarte interesat de discutie si se baga si el in seama...
- Da de unde ai tu cunostinte despre harti, si inca si despre cele militare soldat ?
   De la nevasta-ta, imi vine sa i-o trantesc...Sa vezi acum ca iar incepe cu agentii imperialisti...
- Raportez ca elev fiind in scoala primara, am desenat o multime.
- i-auzi, se mira latrau...Cand nu aveai ce face mai desenai o harta, nu-i asa ?
   Candela matii de obosit, ce ti-as fute una peste mecla...
- Raportez ca desenam harti numai cand profesorul de geografie ne cerea sa facem asta...Si ne cerea destul de des...Cel putin o data pe luna...
- ...Interesant zice capitanul ganditor si scoate din buzunarul interior al tunicii, celebrul lui carnetel rosu... La ce scoala invatai atunci, in ce an si cum se numea acel profesor...
   Asta-i tampit de-a binelea...m-a mancat in cur sa ma dau mare...sa vezi ce ma fute la cap acuma'....
- Tovarasul capitan, hai sa fim rezonabili.... intervine maiorul si-l priveste reprobator..
- Cum doriti....da' eu tot o sa ma interesez...paza buna...
- Deci soldat, zici ca te pricepi cat de cat si la harti...Asta e si mai bine...Avem vreo duzina aici, care ar trebui restaurate, refacute...Uite, de exemplu asta de aici ( cea intinsa pe masa)...crezi ca o poti face ca noua si daca da, cam cat timp ti-ar lua ?
   Privesc cu atentie "terfeleoga"...Simpla de tot. Linii in tus, cateva umbre...cel mai dificil la asta e chenarul si legenda...in rest.. Dau sa-i raspund cu gandul sa-l "fac praf" cu destoinicia mea...dar un omulet mic si destept imi sopteste in ureche... Nu fi prost, ca tara geme...E rost de trai pe vatrai. ai grija ce rahat mananci...
- Tovarasul maior, raportez ca daca am tot ce-mi trebuie...intr-o zi...vel mult o ora doua in plus e ca noua. O fac de arata ca scoasa de la tipar.. - Ce zici frate...daca-mi pun mintea cu ea, mai mult de doua...hai trei ore si cu ochii inchisi o fac, oare nu se prinde tatuca ca-l trag in caramida ?...
- Ei...nu ma inebunii.. asta este foarte, foarte bine soldat. Maine trimit un maistru sa-ti cumpere din oras tot ce-ti trebuie...ii faci lista...si gata, te apuci de treaba, ca o sa ai oleaca de furca...
- Capitane, comunici ofiterului de servici sa se consemneze in "Ordinul de Zi " cum ca soldatul...
- Costica...adica Nicolae Costica, raportez, toarasu' maior, sar eu la atac, ca nu cumva sa se razgandesca tatuca..
- Da, asa, soldatul cu pricina, de maine este exclusiv la ordinele mele...S-a inteles ?
- Da, sa traiti tovarasul maior...si latrau mi-arunca o privire deloc duioasa...
   Bag in marsarier si parasesc incaperea cu "fesul" in mana... Imi vine sa strig aidoma de vesel ca "preafericitul" Ganea Sorin...Labarilor din ciclul doi, sa va iau curvele in pula...Politrucul insa, asa cum promisese, nu se lasa...Vine dupa mine si ma duce in club, la "interogatoriu"..La ce scoala am invatat, strada numar, numar scoala,  cum se numea profesorul de geografie "nume si pronume", de ce faceam harti, cine m-a invatat, unde lucreaza tata, mama...daca am rude in strainatate, cunostinte care au trecut granita fraudulos si inca o gramada de cacaturi...Sunt atat de bine dispus, incat in acest moment chiar imi pare simpatic...da tot nu-l iert, pentru ca insista si ma intreaba daca..
- Esti membru de partid soldat ?
- Dau din cap si fac un ntzz din bune, total neregulamentar, stiind ca o sa-l enervez..
- Da' utecist ai fost, nu-i asa ?
- ...Ntzz !
- Cum adica n-ai fost utecist !  Toti tinerii si mai ales cei din liceu sunt utecisti...nu mintii, ca pot sa verific..
- Da nu mint deloc toarasu' capitan...Nu am fost si nu sant utecist...
- Si care a fost cauza pentru care nu ai intrat in randurile tinerilor revolutionari, in randurile celor ce vor construi romania de maine...
...Nu-l mai las sa behaie, si-i tai macaroana...
- Unchiul din partea mamei...
- ...Da, ce-i cu el ? S-a opus, sa inteleg...Da tu nu aveai tata ?
-  Raportez ca da toarasu' capitan...da numa' ca unchiul asta al meu... a fost nitel camarad cu Zelea Codreanu, capitanu'...cum ii spuneau prietenii...
  Latrau se face la fata mai verde decat o legendara camasa legionara...Se ridica brusc si dispare din peisaj...Sa-ti iau muierea-n pula, capitane...ii urez eu in gand...da' pe urma regret "generozitatea mea" fata de consoarta idiotului, care probabil era la fel de "balcaza si lalaie" ca si Fefeleaga lui Agarbiceanu....
   De mintit, nu mintisem insa... Intr-adevar, fratele mai mare al mamei, din Bucuresti,  fusese "comandant de cuib" pe vremea "capitanului"...N-a participat la "rele" aidoma altor camarazi, da dupa ce bolsevicii au instalat la putere gunoaiele analfabete,comuniste...noua conducere de partid si de stat, l-a facut sa "mediteze" o buna bucata de timp ( vreo patru ani ), la greselile tineretei intr-o celula igrasioasa...Apoi, tovarasii au hotarat ca merita o sansa de reabilitare si l-au calificat in meseria ( foarte ceruta in era "hei-rup- ului" Bumbesti-Livezeni ) de sudor...Sute sau poate mii de kilometri de sudura a executat sarmanul, prin toate uzinele capitalei, oriunde o cerea partidul,  pana ce plamanii lui, ciuruiti de "silicoza" au cedat, la numai 48 de ani...Biata maica-mea, imi povestea toate acestea, soptit, ca pe o mare durere si rusine a familiei...da' eu, copchil "suparat pe viata" chiar ma mandream cu el. Mi-am "recunoscut" sincer, in clasa a saptea, in fata comandantului de pionieri "originile nesanatoase" ...si organizatia mi-a retras cravata rosie de pionier... ( Asta chiar m-a durut, pentru ca pierdeam si centura...din vinilin bej si cu catarama metalica ) Am recunoscut sincer acest "pacat" si in fata secretarului de UTC ( care ma omora cu cererea de adeziune ) din liceu...si mai tarziu...si in fata secretarului de partid, care vedea in mine un viitor "secretar de tineret, de succes )...Nu se potrivea...Citisem prea multa beletristica de calitate, numai autori, unul si unul, incat imaginatia si visurile mele nu mai puteau fi inconjurate cu sarma ghimpata si silite sa vietuiasca intr-o sala a oglinzilor mincinoasa si rosie..Dar deja toate acestea ar putea face din cu totul alta poveste...Sa nu ne indepartam de la subiect...
  Caporalul Margarit venise de o zi, din concediu...si asta-l facea foarte imprevizibil si "suparacios"... Plutonul lui, strabatuse ieri, ore intregi, in pas de defilare platoul, de instructie..Initial, noi, aialalti, din "gasca" lui Achihai, ii compatimeam cu"lacrimi de crocodil", da' cand am aflat ca "al nostru" pleaca la randul sau in concediu, si "baragladina" o sa ne preia si pe noi , lacrimile ne-au inghetat pe fata...
   "Populatia"  se afla intr-aiurea cine stie pe unde si ce faceau...Bounegru, scarbit de prestatia mea ma abandonase in "club", se apropia deja ora mesei,eram pe deplin satisfacut de noua perspectiva a vietii mele cazone, ce se prefigura...astfel incat, am intrat in dormitorul pustiu si m-am lungit pe patul meu de campanie...M-am intins relaxat pe pat si am inceput a cugeta asupra ultimelor evenimente din viata mea particulara...De atata "cugetat", bag sama ca am dat-o direct in visat...si tare bine mai era....
- Drepti, putoarea dracului !!! ...Urla o voce ce-mi strapunge creierii...
- Nu ti-e rusine gunoiule !!! Colegii tai fac instructie de front si tu stai cu pula-n sus, in dormitor...
   Sar ca ars in picioare si-i fut un cap in patul de deasupra...Margarit...lua-l-ar mama dracului de "negru" ca si tartorii iadului...
- Asa, pulica...Dormi in front cu aia-n mana...Da' ce ti-ai zis tu...Ma doare pe mine la basca de colegii mei, care sunt fututi...de caporali, care ne instruieste...de toata lumea...Noi dixcutam numa' cu comandantul...noi suntem jmecheri...
   Asa, deci...Latraul il are pe jegul asta "baiat de curte"...Eram sigur...L-a pus deja la curent cu toate...Am luat-o in gura astazi...
- Deci, tovarasul soldat...Se pare, ca de maine ai program special....nu-i asa ???
- Raportez ca cam asa e, tovarasu' caporal...( L-am ironizat frate...L-am ironizat de dracu' l-a luat, numa' ca analfabetul asta nici macar nu are habar, ca fac misto' de el )..
- Cam asa e pulicutza...numai ca pane maine mai sunt...se uita la ceas pret de douazeci-douascinci de secunde...o multime de ore, in care se poate face o multime de activitati...si-si impreuneaza sprincenee negre, semn de mare "activitate cerebrala".
- Deci, te duci si executi programul de masa. Dupa ce pleaca cadrele, te prezinti pe platou echipat complet pentru instructia de front: Manta, caciula, patura in banduliera, arma, baioneta in teaca, port incarcator cu trei sectoare, lopatica de infanterie, masca de gaze...N-am ce-ti face...Trebuie sa recuperezi orele de instruire pierdute...Dupa ce terminam, o sa-ti comunic restul programului, pana la ora zero, cand se sfarseste ziua si te incadrezi in noul tau program...Inteles !!!
- Traitl, am inteles toarasu' caporal !!!
   ...Ma rupe asta doua ore cu salturi inainte si culcaturi pe cimentul platoului...O mie de pasi de defilare, o suta de prezentari de arma, cinci  zeci de atacuri de aviatie inamica si zece inceputuri de "adaposturi individuale de aparare"...incepute si ingropate, la cateva minute...A reusit sa stoarca si ultima picatura de vlaga din mine...A murit in chinuri si ultima speranta in mai bine...Dupa ce ma aduce la stadiul de leguma lobotomizata dintr-un azil cocotat intr-un  "cuib de cuci" imi comunica cu glas miros...
- Soldat ! Ai pauza pentru intretinerea echipamentului, jumatate de ora - vreau sa vad bocanci lustruiti, uniforma impecabila ( dupa o suta de culcat-uri ), arma lustruita, lopatica lucioasa, si un zambet ca la fotograf...cand o sa te prezinti in "toaleta", dotat cu ce-ti trebuie, pentru urmatoarea activitate din program...intretinerea sectoarelor...In seara asta, ai sa te ocupi de..pana iese, luna, bec si farmacie...de sectorul WC-uri... Si ca sa nu zici ca sunt baiat rau..Iti dau un pont...Vin-o cu periuta de dinti, lama de ras, si o boneta de nisip..ca o sa ai mare nevoie de ele....
  Este trecut de 22,30...In dormitoare se "grohaie" la greu...Sunt la a cincea si ultima cabina de "cacatoare" pe care "am sarcina" sa o curat.. Buricele degetelor s-au subtiat de la atata apa cu nisip...Periuta nu mai are aproape deloc "par"...miros tot a rahat si ma simt asisderea...O usa scartie...Vine boratul, imi zic, si accelerez ritmul...
- Ce faci tizule ???  Nu te mai saturi de "dicstactie"....Bai frate, nu mai are nimeni loc de tine..pot sa ma cac in munca ta ???
  Il privesc urat, ca pe un dusman...Nu am chef de glume si nistocareli...
- Asa ba...uita-te chioras la mine, da, daca cioara aia te punea sa i-o sugi...precis ca te exeutai.
  Arunc in el, cu ura, cutia de carton, uda, plina de nisip...
- Esti prost...Da' nu prost...bou de-a binelea...Iti meriti soarta. Sa fi "tarfa" unui caldarar...
- Bai, tiz...mai dute-n pula mea, ca ma calci pe nervi...Ce pizda masii vroiai sa fac..sa sar la gatu' lu' ala'...E ciclul doi...si...e mai tare ca mine... Ma caftea daca ma puneam cu el...Asta e adevarul...tu, ce pula mea faceai, in locul meu ??? Si nu te ma caca pe tine...
-.... Ha,ha...Te-ai enervat !!!  Lasa ura sa ta coplesesca !!! Lasa ura sa te faca erou !!! ...Nici nu sti ce poate face un om daca se simte prins intr-o cursa de soareci....La cinspe ani, m-am batut cu unul de douazeci, care se dadea mare smardoi si l-au adunat cu targa tovarasii lui... Dupa aia, am stat ascuns o ora intr-un bordei si-am tremurat de frica...Intelegi bai frate !!!  Mi-era mie frica de mine, la cat tupeu am putut sa am, sa dau in ala cu atata disperare incat sa-l omor...Tizule ! Iti zic ca la fratele meu...Tiganii e lasi...Sunt neam de ciori care au fost generatii dupa generatii iobagi, scalvi pe plantatii la boerii romani... Eu nu subt tigan..decat pe jumatate..da' am crescut de copilas printre ei, asa ca-i cunosc ca pe buzunaru' meu... Fii rau Tizule !!! Fii tare in gura...Sari la gatului lui si daca tiganul simte ca il domini, ori se face colac, la picioarele tale, ori fuge.... Esti bou, tizule, daca a ajuns sa te futa o cioara...Imi pare rai sa ti-o zic..da esti ca si fratele meu...
  Se "rahateste"...spre stupefactia mea absoluta, intr-una din "cabinele" abia lustruite de catre mine si fara sa-mi mai acorde nici cea mai mica atentie, pleaca la culcare, in "putoarea de basini" a dormitorului de douazeci de paturi - basca doua in plus, ale caporalilor....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu